10 bin km uzakta biri yarasa yediği için ölmek

hedef ben miyim tayfun hedef ben miyim tayfun
aslında yarasa'yı dün yemediler. zaten öyle besleniyorlardı ancak belki bilgilendirmekte fayda var ; çin nüfusunun çok çok cüzzi bir kısmı ve belli bir kesimi bu tarz besleniyor. yani aslında tamamı maymun götü çorbası , sinek kanadı yahnisi , yarasa incik , haşlanmış gergedan hayası yemiyor hatta tiksiniyor.

ha , karidesi temizlemeden yedikleri doğru , ya da sosları hayvan leşi gibi kokuyor eyvallah ama " hindistan'a gittik , bok gibi kokuyor " diyen çinli tanıyorum.

olacağı varmış demek istemiyorum. ancak bir insanın dolaylı olarak nerelere etki ettiğine şahit olmak korkutucu. kelebek etkisi mi oluyor bu acaba ?
sherlocky sherlocky
sadece onlar değilki. bu durum ortaya çıktıktan sonra kimseyi düşünmeyip hareket eden kitle de o bulaşmaya neden olanlar kadar sorumludur. evde kalsa insanlar bbu sayı bu kadar olmazdı.
critical critical
olmayan sebeptir. ondan ölmez kimse tedbirsizlikten ölür. salak gibi ailecek sokağa cikanlar, marketlerde üstüste yığılanlar, halen bugun bile 100 tane ekmeğe elleyip birini secenlerden, vs...ölür. yani bazen insan gerizekalılar yüzünden ölür.
madafakamanki madafakamanki
inanılmaz can sıkıcı. insanın boğazı düğümleniyor. allahtan kendileri ve yakınları bu dünyada asla parasız kalmayacak kadar çok kazanmış yöneticilerimiz termal kamerayla virüs avladı ve bunu yaptığı için bile muhtemelen ölecek olanlardan dahi övgü aldı diye ölmüyoruz amk. yoksa kafayı yerdik bence
tekil kişilik tekil kişilik
arkadaş, yarasa, yılan ve son olarak bir tür karıncayiyen deniyor ama kimse tam olarak kaynağını bilmiyor bu lanetin.
sizin bu saçma mantığınıza göre binlerce yıldır domuz eti tüketen avrupalılar da domuz gribi belasına neden oldular.
ya hiç mi aklınızı çalıştırmazsınız hiç mi yormazsınız şu beyninizi.
adamlar ilacı, aşısı yok diyorlar, tabi gerçekte gizlenmiyorsa!
o halde kaynağı nedir kim bilecek kim bulacak bunu.
ihtimalden bahsediyorlar daha.
kimse tam olarak bunun kaynağını bilmiyor.
nasıl mutasyona uğradı, kaç hayvandan kaç hayvana ve oradan da insana bulaştı bilinmiyor.
belki de keşfedilmeyi bir laboratuvarda bekliyordu
gelmiş burada herşeyi binlerce yıllık yeme alışkanlığına filan bağlıyorsunuz.
bu olanları neden akletmiyorsunuz.
güney amerika, afrika yeme alışkanliklarını, coğrafyasıni, zoolojisini çok mu biliyorsunuz.
en iyisini siz yiyorsunuz.
deli dana 40 yıl bir insanda konak olarak yaşıyor sonra birden harekete geçip öldüruyor.
şarbon daha kötü...
ama kime anlatıyorum...
şey kafalılar sizi...
şey işte!
arıbeyi arıbeyi
çinin bulunduğu bölge virüs bölgesi. virüslerin sürekli oralardan çıkıp durmasının nedeni bu. çinlilerle bir alakası yok. corona virüsü yarasa yedikleri için yayılmadı. yarasa kaynaklı bir virüs ama yarasa yendiği için olmuyor. yarasa dışkısı ile etrafa virüs saçıyor. bunlardan etkilenen diğer canlılar da insanlara taşıyor virüsü.

fokur fokur kaynayan çorbadan virüs mü bulaşır? ee, yani heralde bulaşmıyodur. bilemedim şimdi.