amin maalouf

1 /
eros eros
fanatik okuyucularından olduğum yazar..semerkant onun baş yapıtıdır diyebiliriz..kitaplarını okurken dikkat edilmesi gereken şey verdiği bilgilerin ve tarihlendirmelerim aslında genelde bilinen şeyleri kendi kurgularıyla harmanlıyarak anlatmış ollduğudur..yani eleman gerçeklere pek sadık kalmayan ama orta doğu tarihine oldukça hakim bir zattır.kitaplarında doğu kültürünü genelde bir batılı yada orta doğulu bir hiristyan karakterle buluşturan maluf macera ve tarihi kitaplardan hoşlanan insanlara hitap ediyor diyebiliriz.eserleri oldukça orjinal bi dile sahiptir..
eriyenadam eriyenadam
iyi olduğu kabul edilmelisi gereken yazar. ancak batı tarafından şişirilmesinin nedeni tabiri caizse doğuya giydirmesidir. nitekim islam alemi ikinci sınıf dünya vatandaşı olmadığını avrupa'nın karanlık ortaçağ dediği, bizim se altın çağımız olan bir zamanda ilimde ekonomide sosyal yapıda askerlikte kısacası her alanda dünyaya tepeden baktığı bir dönemi bilerek hissetmekte. yani doğu.o zamanların hatrına 'düştüm ama yine kalkacağım' diyebilmekte. amin maalouf ise sen düşmedin, zaten hep düşkündün demeye getiriyor, batıda ödülleri götürüyor(bkz: batıda ödül alan iranlı muhalif yazarlar). şu politika adam gibi kitapta okutmuyor...
solti solti
bir kitabında (sanırım uzaktan aşk) şöyle bir cümle vardı; "tanrı güzelliği sana vermiş ama benim gözlerim için". sahiplenme duygusunu anlatmak daha iyi bir cümle kurulamaz sanırım.
galliani galliani
türçeye çevrilen tüm kitaplarını okuyan biri olarak yorum yapmak gerekirse; yolların başlangıcı adlı kitabı çok sıkıcı, kesinlikle okunulacak bir tarafı yok, okuyup da zaman kaybetmeyin, ancak; diğer tüm kitapları birer başyapıt niteliğindedir, okunulmaması kesinlikle bir kayıptır. ölümcül kimlikler adlı denemesi alt kimlik-üst kimlik, doğu - batı medeniyetleri arasındaki farklılıklar/benzerlikler/ayrıcalıklar bakımından çok önemli tespitler içeriyor. romanları içinde hangilerini en çok beğendin diye sorulursa; afrikalı leo ve semerkand diye cevap veririm.
1 /