ayasofya nın cami olması

1 /
öz wondrous öz wondrous
zaten cami olan müzeye çevrilmesi durumunun öncesi ise zaten kilise olan bir yerin camiye çevrilmesidir.

şahsi kanaatim cami olsun. hiç bir problem yok. keşke olsa.

ama bazı kesimlerin başbakanı pek sıcak bakmıyor. neymiş sultanahmet dolmadan ayasofya'yı açmak çok mantıksız diyen kendisi.
licht mehr licht licht mehr licht
gerekli mi gereksiz mi bilinmez ama, fatih sultan mehmet'in ayasofya'yı müze yapanlara böyle beddua ettiği rivayet olunur:

“nefis kilise ayasofya, kıyamete kadar cami olarak vakfedilmiştir. bunu, allah’a, ahirete, o’nun heybetine inanan hiçbir mahluk, sultan olsun, hakim olsun, bir mütegallibe olsun, değiştiremez. vakıf şartlarını kim değiştirirse, allah’ın, meleklerin, bütün insanların lâneti onların üzerine olsun. yüzlerine bakan ve onlara şefaat eden hiçbir kimse bulunmasın.”
tarzan tarzan
tamamen ideolojik olay.
benim gerizekalı arkadaşım, orası tarihi eser. gidiyoruz, bakıyoruz, hiç de öyle çevrede camilerden taşma gibi bir durum söz konusu değil. olsa bile gider 1000 senelik dünya mirasına mantarlı ayaklarını sokmazsın, el ele veririz bir başka cami yaparız.
bedavapasta bedavapasta
fatih sultan mehmet'in neden başka bir kilise değilde ayasofyayi camiye çevirmesinin altında birsuru gizem var . ayasofya'nın başka bir büyüsü var baktığında icine girdiğinde bile ayaklarını yerden kesiyor. ayasofya'ya hayran olan ben eğer camiye çevrilirse orada namaz kılmak için can atarım açıkcası...
mihajlovic mihajlovic
ibadete açık olmaması gerekir. müze olarak kalsın, zira kendisi hem fethin hem de hoşgörünün sembolüdür. yerli ve yabancı insanlar gelip görsünler, rahatça gezsinler. ha illa ki açıyorsan o zaman hem hristiyanlar hem de müslümanlar bir arada ibadet etsin. çünkü bu yapı camiye dönüştürülmüş ama mimarisinin iç ve dış katmanı yine kilisedir.
azwepsa azwepsa
üst katı rezidans alt katı da dükkan yapmak varken hiç de karlı değildir. tutturursanız illa da cami olsun diye 1 milyar dolar kaçıverir. olacak iş mi? yeri de güzel ha. tramvay var, vapur yürüme mesafesi. rezidans gider.
ondadokuz ondadokuz
kendi değerlerine bizim kadar zarar veren başka bir toplum olmadığı için hala tartışılan bir konudur. ayasofya dünya üzerindeki en önemli ibadethanelerden biridir. ama şu anda ibadethane görevini yerine getirememektedir. çok karşılaştırılacak bir konu değil belki ama antika bir eşya bile kıymetini hala kullanılabilir olmasından alır. antika bir tablonun üzerindeki görselin bozulmamış olması belki yeterlidir. bakarsınız düşünürsünüz anlamaya çalışırsınız. zaten bakmak, seyretmek için yapılmıştır. ancak eski bir otomobil çalışmıyorsa hurdadır. ayasofya'yı hurda haliyle bir müze olarak görmek bana üzüntü veriyor. çünkü hala ibadethane olarak kullanılabilir. belki çok eski bir yapı olduğu için bazı kısıtlamalar olabilir ama müze olarak kullanılabiliyorsa ibadethane olarak da kullanılabilir. şimdi orası müze halindeyken, insanlar gidip duvar resimlerine, sütunlara, hat yazılarına mimarisine filan bakıyorlar. eyvallah onu da anlıyorum. arkadaş ben orada nasıl namaz kılındığını merak ediyorum. nasıl hutbe okunduğunu merak ediyorum. nasıl kuran okunduğunu merak ediyorum. burası sıradan bir mekan değil. önemli bir yer. müze olarak kullanıldığında 4 duvar muamelesi edilmiş oluyor. tamamen cismi bir varlık olarak değerlendiriliyor. oysaki ayasofya bir ibadethane ve cami. insanın maneviyatına işleyen bir yapı.
venom venom
çok sikimsonik bir mevzudur.

zaten ayasofya, yapı ve mimari itibariyle cami biçimine uymamaktadır.
içeri girdiğinizde bir katedralde hissedebileceğiniz karanlığı ve kasveti hissedebilirsiniz. halbuki camilerde aydınlık ve ferah bir ortam vardır.

bu şartlar altında, bir de hristiyanlıktan kalma yıllara mal olmuş bir yapıyı "bizim ulan bu" kafasıyla gövde gösterisi yapmak için "cami cami" diye diretmek işgüzarlıktan başka bir bok değildir.

oldu olacak boğaz köprüsüne de osmanlı tuğrası atalım, her istanbul'a gelen yunan'a "istanbul not constantinapole" dedirtelim tam olsun amk.
karanliktankorkmayanaydinlik karanliktankorkmayanaydinlik
iktidarın türbanla beraber sürekli diline doladığı meseledir.
trabzon'daki ayasofya'nın rezaleti:




bu turistlerin girebildiği(namaz kılınmayan kısım) ve namaz kılınan kısımla aralarında görüldüğü gibi bir perde vardır.(fotoğraf kılınmayan kısımdan çekilmiştir.)ve kiliseye ait yukarıdaki resimleri kapatmaktadır.neden?çünkü orada namaz kılınmak isteniyor.bu kiliseye yürüme mesafesinde 2 tane daha çok daha rahat bir biçimde namaz kılınabilecek yer varken sırf adı ayasofya olduğu için işte bu şekilde bir tarihi esere saygısızlık edilmektedir.
böyle bir çirkinlik sırf ibadet etmek için mi?
yıllar yılı bizim ecdadımız camileriyle türbeleriyle gittikleri yerlere güzellik götürmüş.şimdi biz torun olarak ibadeti de işin içine alıp tarihe böyle saygısızlık etmemiz bize yakışan bir eylem mi?ibadet edilecek diye tarihi eserlere perde çeken,inşaat alanı haline getiren bir ülke midir ecdadına saygılı ülke? türkiye yıllarca dinlere olan saygısıyla önplanda olmuşken bu tartışmalar yakışık alıyor mu?
cevap ve fotoğraf ortada.fotoğraf tamamen kendi imkanlarımla çekilmiş olup durumu anlamak açısından buraya konulmuştur.
1 /