climax

keshuri keshuri
ilkokuldan beri öğrendiğimiz serim, düğüm, çözüm üçlemesinde tam olarak düğümden çözüme geçilecek olan yer diye de tarif edebiliriz. devşirildiği kelimeye yakın bir mâna içerir. zirve demektir. sinema terminolojisinde filmin en can alıcı noktası, heyecanın falan en sonda olduğu andır climax. güzel bir filmde izleyiciyi toptan bayan sahnelere de anticlimax ismini takanlar olsa da ben benimseyemedim bu ismi. klaymeks diye okunuyor.
libitina libitina
olay örgüsünde, yaşanan problemlerin, karakterlerin birbirleriyle olan sorunları ve ilişkilerinin geldiği, oyunun en heyecanlı yeri olan doruk noktadır. bundan sonra ise falling action dediğimiz kısımla olaylar yavaştan çözümlenmeye, her şey yerli yerine oturmaya başlar ve daha sonra denoumentle oyun biter.
benkendimveben benkendimveben
bir gaspar noe filmi. yönetmenin kendi imzasını taşıyan bir film daha ama bu biraz olmayan çiğ kalacak gibi .
sinemada izlenmesi gereken bir şölen.

film karakterler ile yapılan ön görüşmelerden kısa kesitler ile açılıyor ve sonrasında büyük bir renk ambiyansı sözcükler yerine bedenlerin konuştuğu uzun bir bölüm ve devamında karakterlerin mola sırasında birbirini tanımaları ortamı tanımaları ve bizim de kameranın peşinde koşuyoruz. burada çeşitli etnik gruplardan dini gruplardan milletlerden insanlar görüroruz. bunların rengi dini ırkı belli olacak şekilde verilir. çünkü bu tahammülsüzlüğümüzü göstermek için önce ayrışma gereklidir. bu ayrışma insanları kitle psikolojisini vermek için gereklidir. filmin ortasında jenerik alanya başlar ve film o durgun ortamdan eğlenceli neşeli havadan bir anda buz gibi bir atmosfere doğru geçer. bu yavaş ama çok ters yönde olur kamera da tersyüz olarak buna eşlik eder. artık gerilim başlar. harika müzikler - ki 70 ler disco europop türünün güzel örneklerinden - harika renkler ve karakterleri ile sinemada tekrar tekrar izlenmeye değer . film fazlasıyla deneysel ama kimse suya sabuna dokunmadığını inkar edemez. +18 olduğunu ve rahatsız edici sahneleri olduğunu gaspar noe izlemeyenlere belirtmekte fayda var.
müthiş sol ayak müthiş sol ayak
gaspar noe'nin namını falan bilmeyen sıradan vatandaşa kamyon gibi çarpan film.
ama yine de izleyin, özellikle de sinema salonunda.
izleyiciyi filme dahil ediyor. film bitip çıktığınızda, bazı sahnelerde nefesinizi tuttuğunuzu veya ellerinizin kasıldığını fark ediyorsunuz. etkisinden hemen çıkmak mümkün değil.

ben halen böyle bir olayın yaşanmış olmasına şaşırıyorum.
röportajında ".. loosely based on a true story .." diye bir tanım geçiyor, yani gerçekten böyle bir olay varsa haberini/makalesini okumak isterdim.
sifacı sifacı
rahatsız olmak için izlediğim ve ziyadesiyle rahatsız olduğu. gaspar noe filmi
üzerine yazılmış bir çok yazı okudum, karakterlerin sayfa sayfa alt metinleri, cımcızlanıp biçimlendirilmiş politik mesaj çıkarımları
bunların hiç birine gerek yok aslında, film bunlar olmadan duygularınızı incitiyor. bunlara gerek görmeden çarpıyor suratınıza
vermek istediği mesaj belli
bunu bütün sahnelerde haykırıyor
filmin ilk başındaki dans sahnesi beni mest etti
aralarda izlediğimiz dansları tamamen doğaçlama olduğunu öğrenmemle dansçılara saygım bir kat daha arttı diyebilirim
leo basgan leo basgan
tek plan çekilmiş gerçek bir sanat eseri, filmi izlerken inanılmaz geriliyorsunuz ve kötü hissediyorsunuz. bu tek planın en güzel özelliği zaten.
onun dışında oyuncuların tamamı dansçı kökenli ve doğaçlama ilerlemiş bir film.
ben tiplere bayıldım, ordan biri olmak istesem şişman sarı peruk takan dayı olmak isterdim.
bence izlenmesi gereken bir film olmuş.