dead island

noscho noscho
ilk görünce "meeh yine zombiler" dedim ama hiç bir zombili oyunun böyle içten, böyle yürek burkan bir trailer'ı yoktu. eğer oyun da bu konseptte gidecekse bizi baya güzel bir sanat eseri bekliyor.
tiscwslabmuz tiscwslabmuz
2 gün önce çıkan yeni zombi eğlencesi. ilk yayınlanan trailer'i ile dramatik anlamda taçsız kral sanitarium'un dahi tahtını sallamıştı. aslında oyunun trailer ile hiç alakası olmayacağını biliyor, ama içten içe "what if it happens" diyorduk, ama olmadı. gel zaman git zaman gameplay videoları geldi, oyun gözümde elektrikli palayla zombi kafası açma olarak özetlendi. dead rising'den bir farkı yoktu görünürde oyunun. oynayana kadar :

--spoiler--

otel odasında uyanıyorum. dead rising'deki karton zombilerin güveniyle silahım olmamasını yadırgamıyorum. etrafta dolaşmaya başlıyorum, ortalığa saçılmış bavullardan falan para araklıyorum. evet, iyi, güzel... birazdan bir bavuldan vibratör çıkar, onu baseball sopasıyla modifiye edip zombilerin beynini titretirim diyorum, rahatım. hiçbir şey olmuyor. tıkırtılar, cızırtılar, bilimum acayip ses... hayırlısı diyorum. atmosfer içine çekmeye başlıyor hafiften. hala aksiyon yok ve ben geriliyorum. oyun beni iyice gerdikten sonra, süfer bir zamanlamayla zombi saldırısına uğruyorum, yerdeyim... hani lan dead rising, nerede mukavva?! hafiften tırsıyorum artık. havuz kenarında cesetlerin arasından götüm götüm sıyrılıyorum. ilk silahım çürük sandal küreği, hiç güven vermiyor. nitekim 2. vuruşta yamuluyor. neyse diyorum yavaş bunlar, kaçarız. derken infected'ler saldırıyor, meğerse yavaş olanlar walker imiş. infected'ler taze, usein bolt hepsi. sürekli arkamı kolluyorum artık, ben kaçarken ensemi tokatlıyorlar. act 2'ya geldiğimde binaların tepesinde, arabaların üstündeyim, yere inmeye tırsıyorum. allahtan zombiler mal, arabayı devirmek olsun yukarı uzanmak olsun, akıl edemiyorlar. elimdeki taze satır da kırılmasın diye arabanın tepesinden zombilerin ağzına burnuna tekme saydırıyorum.

--spoiler--

derken arkada dolaba tüneyen kedi kitapları yere serince bulanık sıçıp oyunu bırakıyorum. ve diyorum ki, bu oyun olmuş arkadaş...
titus torexus karpeximus titus torexus karpeximus
hayatımda izlediğim en güzel ve etkileyici trailer'a sahip oyun.



fakat ne yazık ki bu kadar güzel bir trailer'a sahip olması nedeniyle birçok kişi gibi benide hayal kırıklığına uğratan bir oyun olduğunuda söyleyebilirim.oyunun trailer'ını izleyen herkes gibi bende çok daha ürkütücü bir ortam ve hüzünlü bir senaryo beklentisi içine girmiştim.benim açımdan en büyük hayal kırıklığı karakterler ve senaryosunun iyi olmaması olduğunu söyleyebilirim.oyunun trailer'ında yer alan ailenin yaşadıkları kadar etkileyici olmasa bile en azından oyundaki karakterler arasında o tarz oynayan kişinin sempati duyabileceği tarzda karakterler eklenebilirdi.en azından ailesi ile tatile gelmiş bir sıradan bir aile babası yada anne karakter olmasını daha çok isterdim.adı üstünde survivor horror kategorisinde bir oyunda yer alan karakterin mücadelesi sırasında kişinin kendini karakter ile özdeşleştirebilmesi yada onu yaşatmaya uğraşması duygusunu bu oyunda hissedememek oldukça kötü bir durum.piyasada zaten çok sayıda senaryosuz düşünmeden önüne gelene ateş edilen zeka belirtisi olmayan oyun bulunmakta.bu oyun ise yapımcıları tarafından oyun meraklılarına çok daha fazlası vaad eden bir oyun konumunda yer almaktaydı yada en azından bu şekilde tanıtımı yapılmıştı.

dead island yer aldığı konum itibariyle benzer türdeki left 4 dead ve dead rising ile kıyaslanmasını bende çok doğal buluyorum.dead rising oyununa oynanış tarzı olarak yakın olsada o oyunda yer alan bazı şeylerin eksikliğini hissettirmesi ne yazık ki kötü bir durum .mesela karakterleri dead rising 2 oyunundaki gibi kullanılan silahları geliştirme fonksiyonu var ama oyundaki gibi bir mağazaya yada dükkana gidip istediğimiz kıyafetleri giyebilme seçeneğimiz yok.etraftan toplayabileceğimiz eşya çeşidi fazla değil.en önemlisi zaman kavramı bu oyunda yok.yani oyunda zaman ilerdikçe havanın kararması gibi bir durum olmadığından yada hava şartları değişmediğinden geceleyin zombilerle mücadele etmek gibi ürkütücü bir durum yaşanmıyor.silahları tamir edebilme ve upgrade ederek güçlendirme seçeneği olsada silah olarak kullanılan melee weaponlarımızın çok dayanıksız olması kötü bir durum.

left 4 dead oyunu ile kıyaslamak gerekirse left 4 dead oyunundaki kadar abartılı sayıda silah bulamamak oyundaki gerilim unsurunu arttırmış diyebiliriz.left 4 dead oynayıpta mermi sıkıntısı yaşamayan sadece önüne geleni vurmaya odaklanan oyuncuları bu oyun biraz zorlayabilir.left 4 dead oyununda zaten doğru düzgün bir senaryo olmadığını düşünürsek bu oyun o açıdan daha gelişmis diyebiliriz.

dead island oyununda araç kullabilme ve fast travel özellilkleri olması oyunu daha rahat oynanmasını sağlaması açısından önemli.ayrıca oyunda seviye atlandıkça karakteri geliştirebilmek ve yer alan yan görevler oyunun sıkıcı olmasını engelliyor.fakat oyunda karakter görünümünü değiştirme özelliği olmaması oyuncuya gerilim hisssini tam olarak yaşatmaması oyunu sıkıcı hale getiriyor.oyunun multiplayer özelliği olması ve diğer oyuncular ile envanter değiştirebilme özelliği olması oyunu oynanabilir kılıyor.co-op oynama özelliği olması oyunun oynanabilirliğini arttırıyor.

dead island oyununun en kötü yanı oyunun tanıtım trailer'ının çok iyi olması.bu yüzden ister istemez sanki bu oyun trailerda yer alan hikayenin sonrasını anlatan bir devam oyunuymuş hissine kapılıyorsunuz.yani bu oyunu oynarken dead island 2 'yi oynamış gibi hissediyorsunuz.bu nedenle trailer'daki ailenin yaşadığı sırada meydana gelen olayların yer aldığı oyunun bir eklenti paketi yapılırsa dead island çok daha etkileyici bir hale gelebilir.dead island sinema filmi olsaydı ve trailer o filme ait olsaydı zaten ilk izleyenlerden biride ben olmaya çalışırdım.fakat oyunundaki karakterler merkezli bir film olursada oyundaki gibi sinema izleyicilerinede hayal kırıklığı yaşatabilir bunada oyun yapımcılarının ve film yapımcılarının dikkat etmesi gerekir.
karate schnitzel karate schnitzel
film hakları lionsgate tarafından alınan oyun. eğer o müthiş ilk trailer tadında bir film gelecekse tadından yenmez. oyun mu? eğer arkadaşlarınızla co-op oynayacaksanız, belli bir süre fazlasıyla eğlendirecektir. ancak ötesi yok. kuru bir oyun.
crowkiller crowkiller
zombileri kafalarına sopa kürek çekiç boru vs ile vurmak suretiyle öldürmeye çalıştığımız fps tipi oyun
eleştimenlerden iyi not almasada benca baya zevkli bir oyun
oyunu en eğlenceli kılan şeylerden biri karakterimizin zombini neresine nişan alırsak orasına vurması
yani oyunda rastgele fareye tıklayarak bam güm girmek genelde ölümle sonuçlanıyor bunun yerine mesela önce zombiyi tekmeleyre yavaşlatmalı sonrada kafasına indirmeliyiz , oyunun grafiklerine değinirsem ortalamanın baya üstünde , oyuna ilk başlarda far cry daki ada benzeri bir adada başlıyoruz ve bu ada su efektinden kumlara tam bir görsel şölen , zombiler falanda baya iyi yapılmış hepsi birbirinin aynı değil
arokh arokh
tek numarası condemned'ı hatırlatması olan oyun. silah kullanımı olsun, sık sık depik atma ihtiyacı olsun, dövüş sistemiyle ilgili olan her şey condemned'ı andırıyor. onun dışında bir de grafiklerin iyi olduğunu söyleyebilirdim ama abartılı ışık kullanımı, her şeyin cayır cayır parlaması ve modellerin sürekli kendini tekrar etmesi rahatsız ediyor.

tamamen bombok bir oyun olmasa da hiçbir çekiciliği yok ve kapattıktan sonra yeniden oynama isteği yaratmıyor. 1 saat oynadım ve kapattım, bir daha da açar mıyım bilmiyorum.
mgun mgun
filmi de çekilecekmiş... e zombili nasılsa, iş yapar...

dead ısland note: because this project is categorized as in development, the data is only available on ımdbpro and is subject to change. filmmakers: see writer... ımdb

ama eğer olur da oyunun fragmanı gibi bi fragman yaparlarsa parayı kırarlar demedi deme; sonra film vasat olmuş boktan olmuş kim takar... başrole de bradley cooper'ı koy, fragmandaki eleman da benziyor zaten ona; çocukla kadın oyuncu için uygun isim bulamadım... kadın belki courteney cox olabilir bak!