eşyaya vuran ebeveyn

harbi kiz harbi kiz
zamanında annelerimizin baş vurduğu ve günümüzde de hâlâ yapılan bir annenin ağlayan çocuğunu susturma stratejilerinden sadece bir tanesidir.

bu çok tatlı bir harekettir aslında.
annenin; masumca çocuğu ağlamasın diye 'ah ona ah, dövdüm onu ben de' sözleri eşliğinde çocuğunu teselli etmekten başka bir niyeti yoktur aslında.

....aslında....
fakat ne yazık ki bilmeden bu yaptıkları eylemle çocuğa şiddeti öğretirler..

çünkü bu; 'bir şey senin canını yaktığında sende onun canını yakacaksın' mesajı içeren, 'suçlu her zaman karşı taraftır' ideolojisini alttan alta işleyen, çocuğun bilinçaltına yerleşip onun şiddet uygulamasına telkin eden bi eylemdir.

lütfen çocuklarımıza bu dünyada acının da var olduğu gerçeğinden mahrum bırakmayalım.
onlara şiddeti öğretmeyelim..
onları eğitirken; söyleyeceğimiz sözleri özenle seçelim, göstereceğimiz şeyleri en az üç kere düşünelim..

çünkü onlar ne öğreniyorlarsa bizden öğreniyorlar,
onlar bizim geleceğimiz, doğru şeyleri öğrenme haklarını ellerinden almayalım..
1
the red queen the red queen
çocuklarına başlarına gelen kötü olaylardan kendilerini değil, başkalarını sorumlu tutmayı öğreten ebeveyenlerdir. sorunlu birey yetiştirmek için oldukça iyi bir davranış.
durgun sularda yüzen alabalık durgun sularda yüzen alabalık
çocuğun ağrıyan yerini öperek ağrısını geçiren ebeveyndir aynı zamanda. amacı çocuğun yanında olduğunu, ağlamasına gerek olmadığını göstermek olabilir.
çocukluğuma dair masum anılarım için yazıyorsunuz ya böyle çocuğa şiddeti öğretir diye üzülüyorum ben. tamam elbette doğrudur yazılanlar ama herkeste de böyle olmuyordur ya. bence mesela bi ebeveyn olarak çocuğa "bak ben yanındayım üzülecek bi şey yok" duygusu veriyor da olabilir. yani bi yere bacağını çarpıp ağlayan çocuğu düşünün ağlamasına birisi geldi diye susuyor bence. benim annemler de çok vurmuştur belki sandalyeye ama ben sandalyeye kinlenmedim hiç. zaten bu olay çok küçükken yaşanır çocukla büyümez ki. biraz büyüdüğümde sandalyeye çarpsam sandalyeyi dövmek ne kelime bana götleriyle gülen ebeveynlerim vardı.

neyse sonuç olarak ilk giriye katılmakla birlikte masum anıların kirletilmesine de karşı çıkıyorum.

edit: aha! başka insanları anılarını kirletmesiyle suçluyor. suçu başkasında arıyor!! resmen teori kanıtlandı. neden o sandalyeye vurmak zorundaydın anneeğ!