hz muhammed in saç ektirmeyı yasaklaması

harici gazelhan harici gazelhan
kadiri tarikatının televizyonu tv2000'de konuşan seyyid muhammed bütün'ün hadis göstererek ortaya koyduğu hakikattir.

tam da "menemenin soğanlı olması" hususundaki hadisini söylerken, yemeğin içinden saç çıkması üzerine , kel olduğunu bildiği aşçı ebu aslae'nın kafasındaki kefiyeden huylanan hz. muhammedin , aşçıya başını açtırdığında, onun saç ektirdiğini ve yemekteki saçın tutmayan köklerden kaynaklandığını anlayınca bu hadisi söylediği rivayet ediliyor.

odatv.com
dumrul dumrul
bildiğimiz düz dincilerin mantık dizgesi esasında laik müslümanlardan daha doğru çalışıyor.

bir fikri, bir inancı sınama yollarından biri onu mantıki sonuçlarına götürmektir. her şeyi yaratan bir şey var. bu da insanlara din yollamış. tutmamış tekrar yollamış. o da tutmamış tekrar yollamış. her kavime ayrı yollamış ama 6. yüzyıla gelindiğinde "yeter aq" demiş son peygamberi yollamış. bu arada her kavim diyor ama hep ortadoğu hikayeleri anlatılıyor. kuran'da bahsedilen bütün peygamberler ortadoğulu...

çünkü ortadoğu mitolojisinde olaylar ortadoğu'da döner. yunan mitolojisinde de olaylar yunanistan'da döner... ya ne olacaktı ki? dolayısıyla dinin nasıl bir yalan olduğunu anlamak için çok zeki olmak gerekmiyor.

ama fikri kendi mantıki sınırlarına götürdüğümüzde çıkabilecek tek sonuç bu değildir. her şeye gücü yeten bir varlık insanlara din gönderiyorsa ve muhammed onun elçisiyse... yani bu fikri sınayacaksak mevzuyu kendi mantığının sınırlarına götürürüz.

bu din ilahi kaynaklı ise salt 6. yüzyıl arabistanı'ndaki bir kabileye gönderilmiş olabilir mi? olabilir. ama aynı tanrı orada durmaz, sonraki nesillerde ve diğer coğrafyalarda da düzenleyici kurallar gönderirdi. başka türlüsü düşünülemez. ya kaynak ilahi değil ya da din lokal ve belirli bir tarih aralığı için gönderilmiyor.

tarihselciliği böylece şöyle bir kenara iteleyiverdik değil mi? şimdi mantığı bir adım ilerisine taşıyalım. dini şimdiyi de kapsayacak şekilde göndermiş ama 6. yüzyılın arabistanı nere 21. yüzyılın herhangi bir coğrafyası nere? muhammed'in evine giriş çıkışı bile düzenleyen allah sizce saç ektirme konusunda bir yönlendirme yapmamış olabilir mi? pekii tavla? ya kadınların araba kullanması?

kuran'ı allah'ın gönderdiğine bir kez inanıyorsan bunun gibi milyonlarca soru baş gösterir. ya bu bir zırvadan ibarettir ya da islam bugünün özgün sorunlarını da düzenlemiş olmalıdır.

sen hem laik olacaksın, sekülarizmin nimetlerinden yararlanacaksın hem de islam'a inanmaya devam edeceksin öyle mi?

sonra da bu hocaya en çok bizim müslümanlığı kimseye bırakmayan laik müslüman teyzelerimiz, müslüman atatürkçü dayılarımız gülüyor. benden çok dalga geçiyorlar.

oysa görüldüğü üzere bu hoca ve benzerleri mantıki olarak kendilerinden çok daha tutarlılar. tamam inancınıza karışmıyoruz. yine inanın ama hangi pozisyonda olduğunuzu birazcık düşünerek inanın.
a good day to die a good day to die
bu fetva ile ilgili, mantıklı ve bir miktar kafası çalışan insanın aklına tek soru gelecektir.
hz. muhammed 600'lü yıllarda yaşadı. o dönemde saç ektirme gibi bir imkan nasıl vardı?
yürüyen adam yürüyen adam
durup durup bir şey çıkarıyorlar. muhammed 1500 yıl önce söylemek istediklerini söyledi kitabı yazdı başımıza bela etti ve gitti. e tamam işte herşeyi söyledi ve bu geçen 1500 yılda anlayan anladı anlamayan anlamadı şimdi durduk yerde böyle bir şey söyleyip insanların kafasını bulandırmanın anlamı ne? beni ilgilendirmiyor muhammed ve onun safsataları fakat inanarak yaşayan ve saç ektiren insanlar şimdi vicdan azabı ile yüzleşecek. mutlu olun sakallılar. kafa kesemediniz ama yine birilerini üzdünüz.
mirgaliyev mirgaliyev
o dönemde öyle bir teknoloji olmadığı için boş bahis, tarikatçı yorumudur. bazı hadislerde peruk bahsi geçiyor bu şahıs da onları saç ekimine bağlıyor. kuran'da yani yegâne ilahi kaynakta ise böyle bir mevzu yok. konu kilit.

ps. : ama bir ateist yazarın şu yorumu çok hoşuma gitti bu başlıkta. "bildiğimiz düz dincilerin mantık dizgesi esasında laik müslümanlardan daha doğru çalışıyor."

zuhahaha. bu ne demek aslında? "benim bilgi birikimim, muhakeme kapasitem düşünen, akleden, bilime dayanan müslümanlara yetmiyor o yüzden düz tarikatçı nakilciler gelsin karşıma"

e doğru diyor.
kır bahçesi kır bahçesi
insanın kendi saçından alıp onun ekilmesine fetva verilmiş diye biliyorum.

başkasının saçını peruğu falan alıp takmak ektirmeye izin verilmemiş.