muhsin bey

1 /
wondrous wondrous
86 yapımlı, yönetmenliğini yavuz turgul'un gerçekleştirdiği film.

80'li yılların sonları türkiye'sindeki yozlaşan kültürel değerler bir filmde ancak bu kadar iyi anlatılabilirdi. filmde, zamanının gelişen sözde sanat pastasından pay kapmaya çalışan anadolu insanının istanbul'u işgali, istanbullu'nun buna karşı çıkışı keskin hatlarla irdelenmektedir.

muhsin bey'in "istanbul'u kebabçılarla lahmacuncularla doldurdunuz" lafına karşılık ali nazik'in "e agam istanbul'lular istemese bunların işi ne burda" demesi, zengin olunca muhsin bey'in "üsküdar'da bir ev alırım, arkadaşlarla fasıl geçeriz" gibi hayallerine karşılık ali nazik'in "en güzel karılarla gezerim, böyle ibrahim tatlısese gibi altın künyeyi de takarım" gibi ekstrem hayalleri istanbul insanıyla yeni şehirleşme aşamasına gelmiş anadolu insanı arasındaki farkı keskin bir şekilde anlatır.

ilk zamanlar hayalleri uğrunda dolandırılan, çıkarları için başka yönlere çekilen saf anadolu insanının fırsatları iyi yakalayarak zengin olması, bunun karşılığında dürüstlüğü seçenlerin de yavaş yavaş çökmesi gerçeği bu kadar eleştirel anlatılır.

yavuz turgul, aynı hikayeyi bir 10 sene sonra eşkiya'da da işler. ancak bu kez sahnede 90'lı yılların sonu vardır. bu kez şehre gelen ve şehirde olan yer değiştirmiştir. fakat muhsin bey, kanımca çok daha iyi bir eser olmasına rağmen eşkiya kadar popülarite kazanamaz.
all of nothing all of nothing
yavuz turgulun bilindik değişen zaman ve bu değişen zamana ayak uydurmada zorlanan karakterlerin bulunduğu türk sinema tarihinin en iyi filmlerinden biri.bu film de türkiyede arabeskle değişen müzik anlayışana bir eleştiri vardır.şener şen'nin oyunculuğuna ise her zamanki gibi diyecek bir şey yoktur.kendisi türk sinemasının duayenlerinden biri olduğunu bir kez daha kabul ettirmiştir.ayrıca bu filmde ki kadronun çoğu eşkiya filminde de rol almıştır.
geleceği gören kunduz geleceği gören kunduz
bir istanbul beyefendisi olan muhsin bey ve urfalı doğu insanı ali nazik'in birbirlerine sarılarak, karanlıkta, apartmanın en tepesinden düşmeden kurtulmaya çalışmasını anlatan film. kurtuldular mı bari?
allah allah allah allah bu nasıl sevmek allah allah allah allah bu nasıl sevmek
yavuz turgul'un, türkiye'de hızla değişen beğenileri ve bu değişimle gelip hayatımıza yapışan yozlaşmaları, her zamanki becerikliliğiyle ve tam zamanında bulup senaryolaştırdığı, içine şener şen ve uğur yücel gibi kamera önünde harikalar yaratan insanları serpiştirdiği, milyon kere izlenesi filmi.. gölge oyununda olduğunun aksine, şener şen munis yaratılışta bir insanı canlandırıyor ki büründüğü her rolün hakkını verdiği ortada..
kartonadam kartonadam
yönetmeni yavuz turgul'un ifadesi ile sener sen için senaryosu yazılmış bir film. yapımcı abdurrahman keskiner bir film önerisi için yavuz turgul'a gelir. konu, başrol, kadro hiçbirisi belli değildir. yavuz turgul, şener şen'in başrolünü düşünerek senaryoyu yazmaya başlar. urfa'dan türkücü olmak için istanbul'a gelen ali nazik rolü için ugur yucel'den başkası düşünülmez. sermin hurmericin de yeri zaten baştan hazırdır, zira yavuz turgul onun oyunculuğunu fazlasıyla beğenmektedir.

derken muhsin bey filmi kendiliğinden ortaya çıkar. "çok doğaldı herşey, kendiliğinden ortaya çıktı" diyor yavuz turgul bu film için. başardığını kabul ediyor, ancak yirmi sene geçti, yüz sene geçince ne olur onu görmek lazım gibisinden birşeyler söylüyor.

istanbul'un eskiyen yüzünü, dejenerasyon sürecindeki türk toplumunu anlatışını, uğur yücel'in film çekiminden önce urfa'da şive öğrenmek için bulunduğu ve filmde ali nazik'in söylediği türkülerin uğur yücel'in kendi sesinden söylendiğini hatırlarsak seksenli yıllarda yapılabilecek en iyi filmdir muhsin bey. belki de türk sinema tarihininin en iyi filmi.

şener şen ile ilgili bu filmle alakalı bir şey söylemek istemiyorum, çok amatör kalır yazacaklarım bu ustanın oyununa. sağolasın şener şen. allah seni başımızdan eksik etmesin.
1 /