mürted

1 /
telvin telvin
ankaraya 45 km lik uzaklıkta bulunan askeri üst.tainin hemen yanındadır.f-16 ların tatbikatı burda yapılır ve en güzel burda seyredilir.ama kulakları sağır etme gibi bir olasılığı vardır.oradaki askerlere sinek uçma sesi gibi gelmektedir.1981 yılında kurulmuştur.ayrıca arapçadaki anlamı dinden dönen demektir.
babykaos babykaos
4. ana jet üssünün kurulu olduğu yerleşke.
adının anlamından dolayı 90 ların ortalarında değiştirilerek akıncılar haline getirilmiştir.
90ların başında türk top gun ı olarak bilinen tolga savacı, berna laçin, oktay kaynarca nın oynadığı* dizi de bu üss ve lojmanlarında çekilmiştir.
bitter man bitter man
vakti zamanında( m.s. 2004) ankara ile ilgili ankara içi lise ve dengi okulların katıldığı bir yarışmada soru olarak sorulan askeri bölge, ova, plato vs.
izalesuyu izalesuyu
islamdan dönme anlamına gelen kelime.islam dan döndüğü anlaşılan bir insan 3 kez geri dönmesi için uyarılır.hatta sadece uyarılmaz üstüne bir de baskı yapılır.baskıdan kasıt ne bilmiyorum ama öyle denmiş.artık işkence midir yoksa başka bir şey midir bilemem.ama bu mürtedlik durumunda bazı çelişkiler ortaya çıkıyor.bir kere mürted olan bir insanı islama dön diye uyarmak bana saçma geliyor.adam zaten dinden çıkmış,kafasında islamiyeti bitirmiş ona geri gel demek sadece formalite gibi duruyor ama öyle değil.zira dönmezse öldürülecek.bir insan öldüreleceğini bile bile niye mürted kalsın ki.islama geri dönerçdaha doğrusu dönmüş gibi yapar.bu seferde bu insan münafık olur.ama allah münafıkları sevmez.münafıklığın alametleri bişe yazılmıştır.ama sen adama başka seçenek bırakmıyorsun ki.yani kısacası aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık durumu.islam a dönmesi için baskı yapılır kısmındaki çelişki de başka konu tabi.hani islam zorlama dini değildi?bunları bana açıklayabilecek insan yok sanırım bu dünya da.
sungerpok sungerpok
"bira içiyorsam kime ne, namaz kılmıyorsam size ne, insanın içi önemlidir" veya "zekat vermiyorum ama ben her yıl şu kadar burs dağıtıyorum, şu yardımları yapıyorum" veya "hacca gitmiyorum ama oraya edeceğim masrafı ülkem için şu işlerde harcıyorum" gibi söylemlerde bulunan bir insan hemencecik mürted oluverir ve islam dininden çıkar(çeşitli kaynaklara göre). bu kaynaklara göre mürtedlerin kestiği hayvan yenilmez leş olur. ebedi azap onları bekler. mürted işte böyle birşeydir. vay haline mürted olanın(!) öyleki mürted öldürmek yine bazı kaynaklara göre caizdir.

(bkz: korku filmi)
james witali james witali
insanların götünden islam kuralları uydurmasının sonucu çıkmıştır. islamın kaynağı kurandır.
bi ayet getirinde bizde görelim. halbuki benim güzel dinim zorlamayı yasaklamıştır. hatta başını her secdeye koyanın müslüman olacağı sonucunu bile red ettmiştir.


bakalım konunun uzmanı nediyor. dinsizler için ilk iki dakikasını izleseniz yeter. çünkü siz islamla ilgili 10 dakika araştırma yapamayacak kadar okumaktan, araştırmaktan uzaksınız.




eksileyen: zoruna mı gitti gerçekler? insanoğlu pislikse âllah napsın. o tekrar diriltip yaptığınız her kötülüğün hesabını sizden soracağım diyor.
azwepsa azwepsa
savaş içindeki her toplum saf değiştireni, düşmanın tarafına geçeni öpücükle ödüllendirmek yerine ölümle cezalandırmayı seçmiştir. islamın yayılıp politik bir varlığa ve yapıya dönüştüğü dönemlerde de mürted bu şekilde değerlendirilmiştir.

eğer bir ateistin ya da sonradan din değiştiren birinin malına mülküne, karısına falan göz koyduysanız; aradan çıkarıp bunlara çökebileceğinize inanıyorsanız bugün de "mürtedi öldürmek gerenk" diye çığırabilirsiniz. yasalardan yırtabileceğinize ve insanların yadırganmayacağınıza eminseniz yapın. ha derseniz ki bu islamın emri, gereğidir, insanların yadırgamasını bir miktar önlersiniz ama biz elbette biliyoruz ki bu tamamen siz bir orospu çocuğu olduğunuz için. islamla alakası yok.

eğer başbakan'dan öğrendiğiniz gibi mazlumculuk oynamak isteyen bir ateistseniz elbette ki mürted ile ilgili "asmalı kesmeli" türü lafları asıl bağlamından çıkarıp sanki karanlık sokaklarda her gün peşinize bıyıklı takılıyormuş gibi falan da dile getirip kullanabilirsiniz. siz bununla müslümanları, islamı istediğiniz kadar karalamaya çalışırsınız ama biz elbette biliyoruz ki mazlumculuk oyunu bu aralar çok popüler, revaçta.
spacetusubozulanadamındramı spacetusubozulanadamındramı
alıntıdır:

"said nursi, mektubat isimli eserinde, mürtedin(dinden çıkan kimse) öldürülme gerekçesini şu şekilde izah etmektedir: "bir müslüman, islamiyetten çıksa ve dinini terk etse, daha hiçbir peygamberi kabul edemez (yasak anlamında değil vicdani anlamda). belki cenab-ı hakkı dahi ikrar (kabul) edemez ve belki hiçbir mukaddes (kutsal) şeyi tanımaz; belki kendinde kemalata medar (iyiliğe kabiliyeti) olacak bir vicdan bulunmaz, tefessüh eder (çürür, kokuşur). onun için, islamiyet nazarında harbi kafirin hakk-ı hayatı var (daha önce konuştuğumuz zımmi meselesi). hariçte olsa, musalaha etse; dahilde olsa, cizye verse islamiyetçe hayatı mahfuzdur (korunur). fakat mürtedin hakk-ı hayatı yoktur. çünkü vicdanı tefessüh eder, hayat-ı içtimaiyeye (sosyal hayata) bir zehir hükmüne geçer."

bu kısmı başka bir yerden almıştım fakat, şimdi yazacağım linkte de yine said nursi'nin bu konuda ki görüşleri var. hatta editörün görüşleri ibretlik(!).

sorularla risale "malûmdur ki, âlâ birşey bozulsa, ednâ bir şeyin bozulmasından daha ziyade bozuk olur. meselâ, nasıl ki süt ve yoğurt bozulsalar yine yenilebilir. ... sorularlarisale

kısacası: dinde zorlama yoktur ama dönersen (savaş dışı durumlar dahil) ayvayı yedin, durumudur.

edit. yukarıda yazanlarla benzerlik olmasa da aklıma şimdi geldiği için eklemek istediğim bir nokta da, karamazov kardeşler kitabında dostoyevski, bu konuyu irdelemiş ve (hayali olarak) türklerin eline düşen bir rus'un dini mi yoksa yaşamayı mı seçmesi gerektiği konusunda, kendince düşüncesini açıklamıştır. buraya yazmayayım fikrini, merak edenler okuyabilir.
kezbanın abisi kezbanın abisi
sayesinde said nursi gibi din şarlatanlarının islamiyete ne kadar zarar verdiğini bir kez daha anladığım kişi.

sen tımarhanede yatmış bir zırdeliyi din alimi olarak görürsen benim de "mürtedin öldürülmesi" diye 'başlarım böyle dine' diyerek ateist olan bir sürü arkadaşım olur.

sonra gel de adama anlat...
spacetusubozulanadamındramı spacetusubozulanadamındramı
"islam dininde, dinini değiştireni öldürünüz, hükmünü nasıl anlamak gerekir?

tebliğ insanı ızdıraplıdır; insanların doğru yoldan sapması, allah'ın emirlerini çiğneyip o'na baş kaldırması, tebliğ insanını tâ can evinden vurur. irtidatlar, onu iki büklüm eder ve tebliğ adına çaresiz kalıp eli kolu bağlandığı anlar, onu çileden çıkarır ve ona hafakanlar yaşatır. kur’ân, efendimiz (s.a.s)'e hitaben: "onlar îman etmiyorlar diye neredeyse kendine kıyacaksın" (şuara sûresi, 26/3) derken, allah resûlü'nün tebliğ adına çektiği ızdırabı ve bu ızdıraptan doğan ruh hâlini resmeder. esasen ızdırabının keyfiyet ve durumuna göre bu ruh hâli, her tebliğ insanında vardır ve olması da gerekir.

irtidat dinden dönme demektir. buna göre mürted ise, daha önce inandığı bütün mukaddesâtı inkâr eden insandır. ve bu insan bir bakıma müslümanlara ihanet etmiştir. bir kere ihanet eden, her zaman ihanet edebilir. onun için de bazılarına göre mürtedin hayat hakkı yoktur. ancak fıkıh âlimlerinin sistematize ettiği şekle göre, mürted hangi meseleden dolayı irtidat ettiyse, evvelâ ona o mesele en ince teferruatına kadar anlatılıp izah edilecektir. belli bir süre takibe alınarak, takıldığı hususlarda iknaya çalışılacaktır. bütün bunların fayda vermediği zaman da artık o insan islâm bünyesinde bir ur ve çıban başı olduğu tebeyyün edince de ona göre muamele yapılacaktır.(buhari, diyat, 6; müslim, kasâme, 25; serahsî, mebsut, 10/98; kâsânî, bedîü's-sanaî, 7/134."

sorularla islamiyet geri dönmek, geri istemek, eski haline dönmek anlamındaki "irtidad" mastarının ism-i faili. ıstılahta ise, müslüman olduktan sonra, islâm'dan dönüp... sorularlaislamiyet

bir konuda kafa karışıklığı var:
"sizin dininiz size, benim dinim bana" mı,
yoksa kafayı koparmaca mı?

not.şu işi aslanlar gibi izah edecek biri var ise, mesaj atarsa sevinirim. yukarıda verilen videoları da izledim. orada bile tutarsızlık var, hem dört mezhebin ortak nokta olarak kabul ettiği "ender" noktalardan biri olduğu kabul edilip hem de kur'an'a göre yok deniliyor. fakat, işine gelince sadece kur'an işine gelmeyince hem kur'an hem de sünnet(peygamber)(hadis) dikkate alınır(!) diyenler. yok mu şu işi doğal, sade ve kelime oyunu yapmadan anlatacak?
milli kafir milli kafir
"mürtedin hakkı hayatı yoktur" öğretisini savunan, dinden dönenin kirlenmiş bir daha temizlenemez olduğunu savunan "said nursi" ile başlayıp bir çok dini "alim" bulunmaktadır. risalei nur külliyatında da görebilirsiniz. aynı şekilde bu kitapta tasviri haram kabul eden, ulvi hüzünle yapılmamış müzikleri haram gören bir kişiden bahsediyoruz burada. bu insanlara karşı çıkmak her insanın görevidir. bu dini görüşümden dolayı yahut siyasi görüşümden dolayı değil insan hayatına saygısı olmamış birine karşı irademdir. insanların kutsalı yaşam haklarına müdahil oluyorsa orada ne kutsal ne de başka bir güç bulunmamalı. "özgürlük"te toplumun istedikleri değil birey esastır. ben bunu yapmak yaşamak istemiyorum diyebilmelisin. dinlere hoşgörüm benim hayatıma ve özgün yaşamıma olan saygısı kadardır. hiçbir şey kutsal, dokunulmaz değildir. tarihi kişiler de, atatürk de eleştirilebilir, dinler, alim dediğiniz kişiler de eleştirilebilir.
1 /