ölümün müslüman için düğün günü olması

kır bahçesi kır bahçesi
iyisiyle kötüsüyle bir dönem kapanıp rabbe kavuşma günüdür.

artık dünya çilesinin son bulduğu gündür

ne bileyim aşırı dini vecibeleri yaptığım söylenemez.ama düşününce rabbe kavuşuyorsun.için huzur buluyor.mutlu oluyorsun.
müsait bir yerde lütfen müsait bir yerde lütfen
"mevlana'ya göre ölüm, beden zindanından kurtulup tanrı'ya, sevgiliye, dosta kavuşmaktır, onun deyişiyle "vuslat"tır; mekândan mekânsızlığa, zamandan zamansızlığa uzanıştır. yedi ciltlik muhteşem eseri divanı kebir'deki eşsiz gazellerinden birinde şöyle seslenir:

"ölüm günümde tabutum götürülürken, bende, bu dünyanın derdi, gamı var, dünyadan ayrıldığıma üzülüyorum sanma, bu çeşit şüpheye düşme! / sakın öldüğüm için bana ağlama: "yazık oldu, yazık oldu" deme! … / cenazemi görünce: "ayrılık, ayrılık" deme! o vakit benim ayrılık vaktim değil, "buluşma, kavuşma" vaktimdir! / … / bu hal, sana, batmak, kaybolmak gibi görünse de, aslında bu hal doğmaktır yeniden hayata kavuşmaktır! /… / hangi tohum yere atıldı, ekildi de tekrar bitmedi, topraktan başkaldırmadı? … / hangi kova kuyuya sarkıtıldı da dolu çıkmadı? …"

"bizim ölümümüz ebedi bir düğündür" diyen mevlana'nın vefat gecesine "şeb-i arus" deniliyor. mevlevi terimi olan şeb-i arus, farsça şeb (gece) ile arapça urs'tan (düğün) türetilen arus yani gelin kelimelerinden yapılmış bir tamlama. "gelin gecesi", "düğün gecesi" anlamlarına geliyor."
gulhane parkindaki ceviz agaci gulhane parkindaki ceviz agaci
(bkz: biophilia)
(bkz: live and let live)

müslüman toplumların temel sorunlarından birisi yaşamı değil ölümü yüceltip kutsaması.

eldeki imkanlar ne kadar kısıtlı olursa olsun hayattan bir şekilde zevk almaları kendileri adına faydalı olacak.

mesela doğu ekspresi...

bu tren hattında seyahat eden insanlar, dar/kısıtlı bütçeleriyle felekten birkaç gün çalıp eğlenmeye ve mutlu olmaya çalışan kişiler. yanlış hatırlamıyorsam the guardian ve bild de onları haberleştirmişti. türkiye gibi gençlerin, kadınların ve çocukların delice baskılandığı bir ülkede gençlerin her şeye rağmen eğlenmek için yollar bulmasının ilgi çekmesi normal. (biyofili toplumların gözünde normal tabi) necip türk insanı ise onları itin götüne sokmakta bir sakınca görmemişti.

hayat güzeldir, ölüm değil.
the professional the professional
ölümün islam için kur'an-ı kerim'de tek hedef olmadığının en güzel açıklaması kasas suresi 77. ayet de belirtilmiş olduğunu düşünenlerdenim. elmalılı hamdinin meali;

"ve allahın sana bu vergisi içinde sen âhıret evini ara ve dünyadan nasîbini unutma da allahın sana ihsan ettiği gibi ihsan et ve yer yüzünde fesad arama, çünkü allah müfsidleri sevmez"

olarak verilir. dünyadan nasibi unutmamak ve onun için çalışmak gerek. bunun içine tabi ki de "yaşamak" da dahildir.

bu nedenden dolayı islamın ölümü yüceltirken yaşamayı es geçen bir din olduğunu söylemek mümkün olmayacağı düşüncesindeyim.
üç hürellerin dördüncüsü üç hürellerin dördüncüsü
toprağın altında iki parça beyaz bezle hurdanızdan geriye kalacak kemikleriniz çürüyene kadar devam edecek düğündür(!).

halbuki cesedimiz yakılıp, küllerimiz bir ağacın (çınar veya zeytin mesela) kök toprağına konsa, sonra o ağaç bizim adımıza bir yere ekilse ve bizden kalanlarla büyüse, al sana bal gibi ölümsüzlük, ama, maalesef, o amk vahşi yallelilerinin insanlığa armağanı olan o muhteşem, mükemmel ve sorgulanamaz islam inanışı gereği cesedimizin yakılıp kül edilmesi yasak, yani dindarsak, mecburen, sanki yaşarken bu dünyaya çok faydamız dokunmuş gibi, ölümüzle bile beton+mermer lahit içinde kalacak kemiklerimizle bu dünyada yer işgal etmeye devam edeceğiz.

o yüzden yaşayın abi, yarınımız yokmuş gibi yaşayalım, ölümü övmekten ölümden korkmaktan vazgeçelim, çünkü ölmüşe gitmişe ne deseniz boş. yaşayalım amk.
bedava sirke bedava sirke
tam anlamıyla tasavvuf romantizmi olan konu. allahın kendi vücudunda dünyaya geldiğini, allahla görüştüğünü, konuştuğunu hatta sevgili olup şeviştiğini (evet seviştiğini bunu iddia ettiği için yakılan bir çok tasavvufçu var) iddia eden kişiler için elbette ölüm düğün günüdür, pardon şey gerdek gecesi olacak o. ölüm güzelleme ne ne bileyim...

ekleme:
ya şu düğün gecesi diyen kişi celaleddin-i rûmî değil miydi?
hani konulu erotik hikayeler yazan ve kur'an'a hakaret ettiği için gıyabında ona mevcut şartlarda ise mevlevi dervişler ile mevliğie bağlı bazı bektaşî kişilere ebu suud efendi tarafından "katli vaciptir" fetvası verilen kişi hani ben mi yanılıyorum yoksa? şey bir de şunu iliştireyim 3. sayfanın sonunda kırmızı yazılı bir yer var oraya dikkat etmenizi rica ediyorum. düğünün kimin olduğunu anlamanız için:
drive.google.com
neverendingblueroad neverendingblueroad
ya şimdi bunun içeriği neyse ne, belli ki ölümden korkanların büyük avuntusu ama bu cümleyi okuyunca bir tek benim aklıma gelmiş olamaz değil mi? yani müslüman-ölüm-düğün.
neyse, ben fesadım kabul.