uzun pozlama

dondiego dondiego
bir fotografçılık terimidir. perdenin uzun süre açık kalmasıyla uygulanır. enstantene değerini mumkun olduğunca düşürerek yapılır. herkes için tanıdık gelmesi için; şu gece otoyol çekimlerinde farlar düz parlak ışıklar şeklinde çıkıyor ya hah işte o. nasıl yapılır? öncelikle kesinlikle bir tripod gereklidir ya da makineyi bir şekilde sabitlemek. neden? nedeni şudur; uzun pozlanmış fotograflarda asıl etkiyi hareket etmeyen sabit objeler oluşturur dolayısı ile bu nesnelerin net çıkması gerekir ama makine hareket ederse bu nesnelerde netlik yakalanamaz. neden? enstantene değerini 1" (dakika) olarak ayarladık diyelim, bu şu demektir. makinenin perdesi 1 dakika boyunca açık kalıcak ve ısık almaya devam edecek. bu süre zarfında hareket eden cisimler enstantene değerine göre fluu ya da ışıklı bir cisimse ışık gezdiği yerlerde izler bırakacaktır. uzun pozlu fotograflar genelde doğanın devinim içinde olduğu fotograflarda daha bir güzelleşir. örneğin deniz kıyısında dalgaları uzun pozlarsak ortaya pamuk gibi bir görüntü çıkar ya da çağlayan bir akursuyu pozlarsak. fotografla çok içli dışlı olmayan yazarlar için, enstantene değerini düşürebilmek için ortamın aydınlık olmaması gerektiğini belirteyim. ortam eğer az aydınlıksa odak ve iso (asa) değerini maksimuma çekmek gerekmektedir ki enstantene değerini uygunluğu ölçüsünde aşağıya çekebilelim.
drummerlizard drummerlizard
çok farklı fotoğraf tekniklerine vesile olabilecek bir teknik.
ışıkla boyama, pan gibi çekimler için olmazsa olmazdır.

`http://drummerlizard.deviantart.com/gallery/#_featured--4`
biletli biletli
olmazsa olmazı sabır olan fotoğraf tekniği. sabır, hareketsizlik ve neyi çekeceğini bilmek gerekiyor.
teknik detaylara girmiyorum. şimdi burda çatır çatır anlatabilirim de, gerek yok yani. bakar bulursun sonuçta. bir tane örnek bırakmak için buraya çıplak geldim. o da şu:




yarım dakika içerisinde nikon d300s mersin pozcu civarındaki üst geçitlerden birinde bana bunu verdi dün saat 12 civarında.
zor mu, hayır. ama kullandığınız makineyi tanımayı gerektiriyor. benim gibi yıllarca canon'la uğraşıp da fakültenin nikon'uyla bu işe kalkışınca üst geçitte nikon'un ehli arkadaşına çağrı merkezi elemanı muamelesi yapmak zorunda kalıyorsun.
analog makineler için ise biraz riskli. filmi yakma ihtimalinizin yüksek olduğunu unutmayın.
ctrl ctrl
kafanı kaldırıp pencereden bakarsın. mükemmel ay görüntüsü bulutlar etrafını güzelce sarmış yani konuyu çok güzel tamamlayabilecek bir görüntü. koşarak gidip makineni ve tripodunu almak istersin. ama hoop nolmuş tripodu biri kaldırıp dolabın üstüne kurmuş. bir yandan koşarken bir yandan da tripodu açmaya çalışırsın. tam her şey hazırken makineyi yerleştirip kafanı kaldırdığında... ay bulutların arkasında kaybolup gitmiştir. aynı durum havai fişek denemelerinde de geçerlidir. her şey hazırdır ama gösteri sona ermiştir.
seyyarsilahşör seyyarsilahşör
fotoğrafçıların balık tutması gibi bir eylemdir. bir mekana kurulunur tripot açılır saatlerce orada 10 saniye 20 saniye böyle saniyeler denenip durulur. güneşin hareketleri takip edilir ve batması beklenir.
celebrimbor celebrimbor
kendimden biliyorum, fotoğrafçılığa yeni başlayan insanların akan herhangi bir su gördüklerinde kullanarak şekil yapmaya çalıştığı teknik.

güzel oluyordu la ama. ^^
pyros pyros
özellikle tatil günlerinde canon eos 7d ile, kardeşim ve ben bir hayli bu tekniğe yöneldik ve kendimizi geliştirmeye uğraştık.

midilli adasının karşısında çok güzel pozlar da topladık. ama sonuç olarak biz türk'üz. ve uzun pozlama tekniği kullanarak, ışık ile havaya yazı yazabileceğimizi biliyoruz. ilk yazdığımız kelime de tabi ki küfür kelimelerimizde kısa olanlar...

sonra işi büyüttük, makineyi uzaktan kumandası ile çalıştırarak, ikimiz beraber bir şekilde, birimiz "orospu" diğerimiz de "çocuğu" yazdık... güzel poz oldu.